MPEG zu DivX

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

• MPEG zu DivX

Hallo Leute..

Ich suche ein Programm, womit ich entweder eine Mpeg Datei bearbeiten kann, so wie bei Virtual Dub mit DivX, oder wie ich eine Mpeg Datei in DivX direkt umwandeln kann, sodass ich später das DivX-File mit Virtual Dub bearbeiten kann! Also sowas muss es doch irgendwo geben...

Bitte helft mir mal .. DANKE! :hot: :bounce: :hot:

..::KillerLady::..:D
  • Hi,

wenn ich Dich richtig verstanden habe, willst Du ein mpg-File in ein DivX umwandeln. Schau mal hier nach: vcdhelp.com/convert.htm (dann ungefähr in die Mitte scrollen):

How to convert to DivX or AVI

With these guides you can convert almost any videoclip to DivX or AVI. But remember that DivXs only can be played on computers, not on DVD Players or MPEG-Cards.

How to convert to DivX or AVI with Virtualdub
    VCD to DivX. Other video source formats supported:AVI,DivX,DV,ASF,SMR,WMV,MPEG1. Very good quality, lots of settings. Freeware

How to convert to DivX or AVI with Vidomi
    SVCD to DivX. Other video source formats supported: SVCD, MPEG2, MV2. Very good quality. Freeware.

How to convert to AVI with EO Video
    RM to DivX. Other video source formats supported: AVI and RM (RealMedia). Windows. Demo available.

How to convert to AVI or DivX with Tinra
    RM to DivX. Other video source formats supported: RM. Freeware

How to convert to AVI using a Screen Capture Tool
    RM to DivX. Other video source formats supported:RM. Freeware

How to convert to DivX or AVI with Rad Video Tools
    MOV to DivX. Other video source formats supported: MOV(QuickTime). Freeware

Hoepfel