Abschreckung durch loggen ?


  • Stan
  • 966 Aufrufe 6 Antworten

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

  • Abschreckung durch loggen ?

    Also, was haltet ihr von solchen Machenschaften, es wird so getan oder es wird tatsächlich die IP mitgelogged um danach noch dazu irgendwas zu schreiben. Haltet ihr es für ernst zu nehmen oder einfach nur Abschreckung ?
    Ich habe mir HyperSnap-DX gekauft per ebay, und bekam dann diese Message, als ich den Key eingab. Zufällig dachte ich naja gibts eben einen anderen Key ein und na wieer kam die zahlen Kombination "RGD41P007304":

    Error! Software Piracy Detected
    You are using HyperSnap-DX license key with serial number RGD41P007304, which was obtained with credit card fraud or other criminal activity.

    Your IP address has been logged as **.***.***.***.




    Troubleshooting HyperSnap "Software Piracy Detected" error:
    If you see this error message, it means that you are using a registration key that has been blacklisted. In order to protect our paying customers, we disable any registration key that has been found on "crack" sites, newsgroups, etc.. Using fraudulent credit cards, writing bad checks, etc., will also result in blacklisting.

    If you believe that you are getting this message in error, and that you have indeed purchased a HyperSnap key, please send a note to sales AT hyperionics.com explaining that you received this error message, and give any helpful information (transaction number, date, user name, e-mail addresses, etc.) about your order so that we can look you up in our database and issue a new key.

    Resolving the situation
    You can easily get out of this crime ring and revert to 100% legal status by choosing one of the following actions:

    If you want to keep using HyperSnap, there's no better way than to purchase a key from us. You can get back on track by visiting our order page and buying a registration key from our secure server. It'll work better than the ones found on the crack sites - we promise!
    If you need more time to evaluate the program, simply uninstall the copy with stolen key and download a legal evaluation version form this web site. The legally downloaded copy allows 15 days of unrestricted trial before reverting to demo only mode, and you may either buy a license or uninstall the product completely at any time.
    If you decided that you don't need HyperSnap after all, simply uninstall it completely from all your machines and delete messages or crack files with stolen license keys



    Denkt ihr, helfen solche Messages Leute abzuschrecken ?
    Oder sind sie ernst gemeint ?
  • Ja, aber nun was haltet ihr von solchen Methoden ?
    Ist das was dran ? Verarschung ?^^
    Ansonsten würden die ja net schreiben, würde wieder aufn guten Weg kommen können, indem ich es kaufe.
    Und wenn ich es kaufen würde, würden die es eh net merken.
  • Hi
    Ich hatte das auch schon bei Nero, wie einer vorher auch schon. Der Text war da allerdings nicht so lang und dramatisch wie deiner. Da wurde nur gesagt, dass es der Falsche ist und man konnte glaub ich gleich wieder nen neuen eingeben. Ich glaub nicht, dass die da was gegen machen, wie auch. Aber nicht so erfahrene Internetnutzer schreckt das bestimmt ab. Aber LEute die eh keine Ahnung von Internet und Cracks haben, kommen auch nicht so einfach an die Keys ran, deswegen finde ich, dass das Schwachsinn ist, den man nicht ernst nehmen muss. <--- Ist meine Meinung, vielleicht seit ihr anderer ;)

    RedRhino