Metal Gear Solid 3

Diese Seite verwendet Cookies. Durch die Nutzung unserer Seite erklären Sie sich damit einverstanden, dass wir Cookies setzen. Weitere Informationen

  • Metal Gear Solid 3

    64 Frösche
    (Du musst einfach nur einmal auf die Frösche schießen)

    1. Dremuchij South – Laufe Zu beginn nach rechts. Bevor du den Berg herunterrutschst, musst du nach links schauen (Egoperspektive). Der Frosch sitzt dort auf dem Felsen.

    2. Dremuchij Swamp – Laufe durch den Sumpf mit den Krokodilen und laufe daran vorbei. Laufe durch den Gang im Norden(nicht in den nächsten Abschnitt hineinlaufen). Halte dich rechts und du siehst den Frosch rechts auf einem Hügel.

    3. Dremuchji North – Du läufst hinter der ersten Wache, die dir entgegen kommt, die Abzweigung nach rechts. Laufe bis hinten durch. Rechts auf einem Baumstumpf sitzt der Frosch.

    4. Dolinovodno – Bevor man über die lange Hängebrücke läuft, sollte man vorher halt machen und sich die vorderen Masten der Brücke anschauen. Der Frosch sitzt oben auf den linken Masten.

    5. Rassvet 1F – Auf dem Gebäudeplateau im Nordwesten ist eine Leiter, wo man hinauf laufen kann. Unter der Leiter ist ein Loch in der Wand. Schaut durch das Loch und ihr seht dort den kleinen grünen Frosch.

    Den Rest der 64 Frösche findet ihr während der Operation: Snake Eater

    6. Dremuchij East – Bevor man durch den gang nach Dremuchij North läuft, solltet ihr nach links laufen. Dort unter einigen Baumstämmen versteckt sich der Frosch.

    7. Dremuchij North – Klettere auf den einzigen Baum, wo man hochklettern kann (in der Mitte) und schau nach Nordosten. Der Frosch sitzt dort oben auf einem Felsen.

    Laufe zurück zu den gebieten, wo du ganz zu Beginn des Spiels schon einmal warst.

    8. Dremuchij Swampland – Der Frosch sitzt auf der linken Insel, wo 2 Krokodile sind, hinter einem Baum versteckt.

    9. Dremuchij South – Laufe nun noch weiter zurück. Dort wo deine erste Mission Beginnt. Laufe, wo du in der ersten Mission mit dem Fallschirm gelandet bist, nach links. Klettere über den liegenden Baumstamm und schaue dann links auf dem Felsen. Dort oben sitzt das kleine grüne Etwas.

    Nun kannst du wieder zu Dremuchij North zurücklaufen.

    10. Dolinovodon – Diesmal sitzt der Frosch auf der anderen Seite der Hängebrücke hoch oben auf dem Pfosten.

    11. Rassvet 1F – Diesmal sitzt der Frosch rechts unter der Treppe

    12. Chymij Prud – Der Frosch sitzt ganz im Norden unter Wasser, vor einem Baum, der halb in die Wand gewachsen ist.

    13. Bolshaya Past South – Laufe zum Zaun mit dem großen Loch in der Mitte, wodurch man „gehen“ kann (nicht hindurch laufen). Gehe den Zaun rechts entlang bis zu mehreren kleinen Bäumen, die im kreis stehen. Der Frosch sitzt zwischen den Bäumen.

    14. Bolshaya Past Basis – Geh in das Große Gebäude, in den Raum mit den ganzen Betten. Der Frosch sitzt auf dem Boden unter einem Schreibtisch.

    15. Bolshaya Past Crevice – Den Frosch musst du während des Kampfes mit Ocelot finden. Er sitzt im Südosten hinter der südlichen Spalte. Geh in die First Person Ansicht und schieß ihn ab.

    16. Chyomaya Pschera Cave Branch - In dem Raum mit den Wasserfällen (Fackel) nach Nordwesten den Gang entlanglaufen. Krieche durch die Nische. Im nächsten Raum musst du wieder durch die Nische kriechen. Dann kommt man in einem Raum mit einem Tiefen Loch in der Mitte. Hinter dem Loch auf dem Felsen sitzt der Frosch.

    17. Chyomaya Peschera Cave – Der Frosch sitzt am großen Loch in der Decke über „The Pain“. Du kannst ihn während oder nach dem Kampf mit „The Pain“ abschießen.

    18. Chyomaya Peschera Cave Entrance – Im 2. Abschnitt dieses Gebietes befindet sich eine kleine Höhle (Achtung Minen). Geht in die Höhle und schaut mit der First Person Ansicht über den Eingang der Höhle. Dort oben sitzt der Frosch.

    19. Ponizovje South – Der Frosch sitzt auf dem Festland links. Nicht weit von deinem Ausgangspunkt entfernt. Der Frosch ist leicht von einem Stein verdeckt.

    20. Ponizovje West – Schwimme zwischen den Beiden Stegen (an den Booten vorbei).Dann Tauche unter und du siehst ein Gitter in der Wand. Der Grünling sitzt zwischen den beiden Gittern.

    21. Ponizivje Warehouse Outside – Laufe auf den Docks zu den 2 Booten. Geh zum Ende der Docks und schaue hinüber zur roten Tür, die im Wasser ist. Der Frosch sitzt auf dieser roten Tür.

    22. Ponizivje Warehouse 1F – Klettere auf die große weiße Kiste unten im Raum. Schaue nach oben über die Treppe. Dort sitzt der Frosch (an der Decke).

    23. Graininy Gorki South – Laufe nach norden und dann die Steigung hinauf. (aber nicht in den nächsten Abschnitt laufen). Blicke nach Süden. Der Frosch sitzt auf dem Ast eines Baumes vor dir.

    24. Graniny Gorki Lab-Exterior: Outside Wall – Geh nach Westen und krieche dort unter dem Zaun hindurch. Dann lauf weiter nördlich bis zur Wand. Dreh dich nach links um und schau den Hügel hinauf. Dort hockt der Frosch zwischen 2 Bäumen.

    25. Graniny Gorki Lab-Exterior: Iside Wall – Rechts ist ein Gebäude mit einer zugenagelten Tür. Geht zu diesem Gebäude und schaut durch das kleine Fenster. Dort seht ihr den Frosch.

    26. Graniny Gorki Lab 1F – Laufe den Korridor bis zum Eingang der Bibliothek entlang. Gegenüber dem Eingang sind 4 Schließfächer. Der Frosch versteckt sich über dem ersten Schließfach.

    27. Graniny Gorki Lab B1 West – Geh den Korridor entlang bis zu einem Zimmer mit einem großem Weißem Tisch, Fernseher…der Frosch sitzt links auf einem Kleinem Tisch.

    28. Graniny Gorki Lab B1 East – Geh den Korridor an den Zellen entlang. Der Frosch sitzt in der letzten Zelle.

    29. Svyatogernyj South – Wenn du ins erste Gras läufst, dreh dich um und schau links oben in die Ecke über dem Eingang. Der Frosch sitzt dort schön versteckt.

    30. Svyatogernyj West – Nimm an der Abzweigung den linken Weg. Lauf weiter, bis du zu einem Loch gelangst, neben dem ein Baumstamm liegt. Klettere auf dem Baum rechts Neben dem Loch in du gelangst in eine Astgabelung. Schaue auf dem Hügel links hinter dem liegenden Baumstamm. Dort sitzt der kleine grüne Frosch.

    Nimm nun den Nordöstlichen Ausgang aus Svyatogernyj West. Nicht den nordwestlichen, wo du zu „The End“ gelangst.

    31. Svyatogernyj East – Geh in das Große Haus. Der Frosch sitzt im Linken Raum auf einem Regal.

    Geh nun wieder zurück und nimm den anderen Ausgang von V West und du gelangst zu „The End“.

    32. Socrevenno South – Laufe die Rampe zum Gebäude Hoch und dann rechts an das Gebäude vorbei. Du stoppst vor einem Hügel, worauf der Frosch hockt (hinter dem kleinem Gebäude)

    33. Socrevenno West – Folge dem Fluss nach Süden, bis du zu einer Wand gelangst. Der Frosch versteckt dich unter dieser Wand, wo das Wasser unten hindurch fließt.

    34. Socrevenno North – Laufe nach Südwesten zum Ausgang, der nach Socrevenno South führt. In der Nähe befindet sich ein liegender Baumstamm. Laufe zur Südlich gegenüberliegenden Mauer. Nun ein kleines Stückchen die Mauer nach links entlanglaufen, bis du zu einem Baum gelangst. Der Frosch sitzt zwischen dem Baum und der Mauer.

    35. Krasnogorje Tunnel – Der Frosch sitzt an der linken Seite an der Mauer hinter einem Pfahl.

    36. Krasnogorje Mountain Base – Der Frosch sitzt links auf dem Hügel, worunter man gehen muss, um in den nächsten Abschnitt zu gelangen. Laufe Nach Südwesten und sniper ihn ab oder laufe an dem Felsen links entlang und schieß ihn von dort aus ab.

    37. Krasnogorje Mountainside – Der Frosch hockt auf der Nordöstlichsten Hütte hoch oben auf dem Berg.

    38. Krasnogorje Mountaintop – Geht zum südöstlichsten Haus und schaut von der Tür aus nach Süden an den Berg. Der Frosch hockt dort auf einem Fels.

    39. Krasnogorje Mountaintop Behind Ruins – Er sitzt unten auf dem Funkturm direkt vor dir. Sniper ihn einfach ab.

    40. Krasnogorje Mountaintop Ruins – Das grüne Etwas sitzt im unterem Raum links über dem Bett.

    41. Groznyj Grad Underground Tunnel – Dies musst du im Kampf gegen „The Fury“ erledigen. Der Frosch ist im 4. Gang nördlich oben auf einem roten Rohr.

    42. Groznyj Grad Southwest – Lauf nach westen zu den Lagerhäusern. Schau durch den Schlitz am Eingang des zweiten Lagerhauses von links. Der Frosch sitzt auf dem Panzer.

    43. Groznyj Grad Northwest – Nordwestlich hinter den vielen Panzern steht ein Wagen. Dahinter stehen ein paar aufeinander gestapelte Kisten. Klettere auf die Kisten und siehe auf die Leiter links über den Zaun. Dort wartet der Frosch.

    44. Groznyj Grad Northeast – Laufe nach Nordosten und klettere in das Loch im Boden hinter dem kleinen Gebäude. Krieche nun den Schacht entlang bis zu einer Abzweigung. Von der Abzweigung aus siehst du sofort den Frosch (rechts).

    45. Groznyj Grad Southeast – Laufe in die Südöstliche Ecke und schaue in die obere rechte ecke oben auf das Gefängnisgebäude, wo der Frosch sitzt.

    46. Groznyj Grad Torture Room – Laufe nun ins Gefängnis. Geh in das Büro und schaue unter dem Schreibtisch. Dort versteckt sich der Frosch.

    47. Groznyj Grad Weapon Lap East Wing – Der Frosch sitzt im Nordwestlichen Raum im 2. Stock auf dem Regal.

    48. Groznyj Grad Weapon Lab Main Wing – Schaue südlich durchs Fenster. Der Frosch sitzt auf dem Lautsprecherturm. (Tipp: Betäube erst die beiden Wachen und schieß den Frosch dann durch die Scheibe ab.

    49. Tikhogornyj – Folge dem Fluss nach Süden. Dort ist ein Baumstamm, worunter der Frosch sitzt.

    50. Tikhogornyj Behind Waterfall – Laufe weiter mit dem Raum bis zur Leiter. Lehne dich gegen die Leiter und schaue nach Süden über die Kisten. Dort oben sitzt der kleine grüne Frosch.

    51. Groznyj Grad Weapon Lab: Main Wing – Rechts neben dem Westlichem Kraftstoffbehälter sind 2 Bedienungsfelder. Dazwischen versteckt sich er Frosch.

    52. Groznyj Grad B1F – Diesen Frosch musst du während des Kampfes mit „Volgin“ treffen. Schaue sofort nach oben – links, wo der Frosch hockt.

    Am Besten speicherst du nun nach jedem Abschnitt, wo du mit dem Motorrad fährst, da diese Frösche nicht einfach zu finden und zu treffen sind.

    53. Erstes Motorrad-Gebiet – Wenn Eva in diesen Abschnitt das erste Mal anhält, schaue oben in den Scheinwerferturm. Der Frosch sitzt auf dem Scheinwerfer.

    54. Zweites Motorrad-Gebiet – Wenn Eva das erste Mal anhält, schaue auf den Sitz des gelben Gabelstaplers. Dort sitzt der Frosch auf dem Sitz.

    55. Drittes Motorrad-Gebiet – Nachdem Eva sich dreht und links in die Straße hinein fährt…Auf dem Schild, an der Hauptstraße, nach der 2. Straße, die man links hineinfahren kann, sitzt der Frosch.

    56. Viertes Motorrad-Gebiet – Der Frosch wartet auf dem 4. Straßenschild auf der rechten Seite der Hauptstraße.

    57. Groznyj Grad Rail Bridge – Der Frosch sitzt, kaum zu sehen, auf dem 2. Bogen unter der Brücke (weiter links). Ohne Sniper ist der Frosch kaum zu sehen.

    58. Groznyj Grad Rail Bridge – Diesen Frosch musst du während des Kampfes mit Shangohod abschießen. Nachdem du vom Motorrad runter bist und Shangohod Eva verfolgt, kannst du den Frosch in ruhe abschießen. Er sitzt auf der Mauer des Funkturmes.

    59. Fünftes Motorrad-Gebiet – Am Ende des Gebietes kommt eine Straßensperre. Der Frosch sitzt links zwischen 2 Barrikaden.

    60. Sechstes Motorrad-Gebiet – Zu beginn kommt rechts nach einem Baumstamm ein Felsen, vor dem der Frosch sitzt.

    61. Siebtes Motorrad-Gebiet – Der Frosch sitzt auf dem ersten Fels auf der linken Seite.

    62. Zaozyorje South – Laufe den Weg nach links, bis du zu einer Baumstammbrücke gelangst. Laufe auf dem Baumstamm in die Mitte und schaue nach rechts unten in die Schlucht. Dort unten sitzt der Frosch.

    63. Zaozyorje East – Nach einer kurzen Weile kommt eine Gabelung mit 3 Wegen (links, rechts, zurück). Zwischen den linken und rechten Weg steht ein großer Baum. Der Frosch sitzt zwischen dem Baum und der Mauer.

    64. Rokovij Bereg – Diesen Frosch musst du während des Kampfes mit „The Boss“ Abschießen. Laufe in den Nordwesten der Karte und wähle die Sniper. Der Frosch sitzt hoch oben auf einem der hinteren Bäume.

    habt ihr auf alle geschossen bekommt ihr das am Ende des Spiels als Bonus den Stealth-Anzug ;)

    Gruß
  • wenn ich mal ergänzen darf;-)

    Belohnungen


    Wenn ihr die Endgegner mit der Betäubungspistole besiegt, erhaltet ihr Kostüme mit besonderen Fähigkeiten.

    Ocelot - Lässt euch besser zielen

    The Pain - Ihr könnt damit Hornissen steuern

    The Fear - Gibt euch einen besseren Tarnwert, aber senkt eure Ausdauer

    The End - Gibt euch Moos als Kostüm und erneuert eure Ausdauer bei Lichtkontakt

    The Fury - Macht euch immun gegen Feuer

    The Sorrow - Lässt euch lautlos bewegen

    Volgin - Wenn ihr frontal zu einer Wache steht, feuern sie nicht auf euch

    The Boss - Macht euch beim Kriechen unsichtbar

    P.S. Wenn ihr Ocelot tötet, nicht betäubt, endet das Spiel.

    The End ohne Kampf besiegen

    Nach der Szene, wo "The End" von "The Fear" im Rollstuhl nach draußen geschoben wird, müsst ihr "The End" mit den SVD (Scharfschützengewehr) am kopf schiesen. Dann explodiert er.Wenn ihr dann an den Ort seid, wo ihr eigentlich gegen "The End" kämpfen müsst, tauchen Ocelots Soldaten auf, denen braucht ihr aber keine Aufmerksamkeit zu schenken. Lauft nun etwas in den Geländen rum, bis ihr auf der Karte das X seht. Rennt dort hin und geht den Weg entlang.
    Nachteil: Wenn ihr das macht, bekommt ihr keine extra Tarnung.

    Oder wenn ihr im wenn das boss battle gegen The End anfängt, dann müsst ihr euren Spielstand speichern und die konsole ausschalten.nun müsst ihr das Datum eurer Konsole um eine Woche vorschieben.das heisst wenn wir den 01.06.05 haben dann müsst ihr das änder in 08.06.05...nun legt ihr das spiel nochmal ein und ladet euren spielstand.ihr werdet merken das The End an Altersschwäche gestorben ist.


    Von der Zelle entkommen

    Um aus der Zelle, in der ihr nach der Folter gefangen seid, zu entkommen, gebt im Funkmenü 144.75 ein und die Tür offnet sich.

    Tipps für Anfänger

    * Speichert regelmäßig eure Fortschritte und nutzt mehrere „Slots“ für den Fall das ihr wichtige Waffen und Items vergesst, bzw. mit zu wenig Munition an Endgegnern scheitert.
    * Achtet auf die Ausdaueranzeige und füttert Snake in regelmäßig mit gefangenen Tieren oder Früchten. Eine sinkende Ausdauerskala verschlechtert zum einen eure Genauigkeit beim Schießen und macht, wenn der Magen knurrt, auch schon mal Feinde auf euch aufmerksam.
    * Wenn ihr unter Wasser seid habt ihr nur begrenzt Sauerstoff zur Verfügung. Stellt vor längeren Tauchgänger daher sicher das eure Ausdaueranzeige nicht erschöpft ist.
    * Versteckt euch falls ihr zuviel Aufsehen erregt habt. Achtet jedoch darauf dass Feinde euch nicht erreichen können. Die Wachen schrecken auf höheren Stufen auch nicht davor zurück euch zu verfolgen oder Granaten in Löcher und Schächte zu werfen.

    * Die Präzision der Schusswaffen ist abhängig von eurer Körperhaltung. In der Hocke oder liegend erhöht sich die Trefferquote spürbar. Nutzt zudem kurze Feuerstösse und meidet Dauerfeuer!
    * Viele aufgenommene Items müssen erst im Startmenü (Rucksack) aktiviert werden. Das Kurzwahlmenü über die R2 + L2 Tasten könnt ihr frei belegen, und jederzeit euren Wünschen und Bedürfnissen anpassen. Die Anzahl an Gegenständen und Waffen auf die ihr unmittelbar zurückgreifen könnt ist leider limitiert.
    * Versteckt Leichen im hohen Gras oder an dunklen Orten damit diese nicht von anderen Wachen entdeckt werden. Studiert zudem die Laufwege der Gegner um euren Schleichweg besser kalkulieren zu können.
  • Danke @Xell für die Ergänzung ;)

    Aber ganz wichtig ist, (vor allem bei Volgin) dass ihr die Gegner auch alternativ mit Blendgranaten fertig machen könnt. Ich persönlich bin erst zu spät auf die Idee gekommen und habe beispielsweise Volgin immer mit Claymore-Minen erledigt, weil er durch Betäubungsschüsse kaum angreifbar war, aber das brachte mir nunmal kein Kostüm ein. Aber bei 4-5 Blendgranaten ist selbst Volgin erledigt... :D

    Gruß
    DarkDragon
  • hier noch mal die ganzen geheimnisse easter eggs usw.
    aber alles auf english


    Change Colors at Title Screen
    When at the the main screen press L1 or L2 to change the backround colors.


    Speed up or Slow down intro animations
    To speed up the animations at the start screen hold R1 and to slow them down hold R2.


    Metal Gear Acid Password
    When entering "Graniny Gorki Lab, 1F" (An area in which you must wear the scientist disguise), interrogate the first guard you see in the lobby. The 3rd time you interrogate him, he'll reveal a password for Metal Gear Acid: "J E H U T Y"


    Kojima Game's models
    In the office of Granin, there are models of things from other games Hideo Kojima Made. There is a model of Metal Gear Rex from Metal Gear Solid 1, A model of Metal Gear Ray from metal gear solid 2, and a model of Jehuty from Zone of the enders 1 and/or 2.


    Ocelot Time Paradox
    After the cut scene where you first meet Ocelot, knife (or shoot if you have the Patriot) him to death. Once you kill him the game over screen will pop-up and say "OCELOT IS DEAD." Cambell will then yell at Snake for creating a time paradox.


    Secret R1 Cutscenes
    At three points during the ending, you can hold R1 to look around in first person. It is not indicated that you can use R1 but it's there. There are some small hidden things that can only be seen this way.


    Title Screen Change
    After beating the game once, Snake will have an eyepatch on during the CQC fights he has with the Russian guard at the title screen.


    What do you like?
    When beginning a new game you are prompted with three questions:"This is my first MGS game""I like MGS1""I like MGS2"Selecting this is my first MGS game has the regular opening. Selecting I like MGS1 has Snake with no beard in the opening. Selecting I like MGS2 gets you a special intro.


    Make Eva vomit
    Similar to making Snake spew, when you're escorting Eva to the lake, go into the cure option in the Survival Viewer to look at Eva and then use the analog sticks to spin her around several times. When you resume gameplay, Eva will vomit. Repeat this enough times and she will complain about stomach cramps and say other funny comments but this will also diminish her stamina quicker.


    Secret R1 Cutscenes
    At the end of Virtious Mission, Hold R1 in the cutscene after Snake has healed himself. You will be able to look around when it is not indicated that you can and you can see The Sorrow's body. After you've climbed the mountain, hold R1 during the cutscene where Snake is spying on Volgin on the base. You can see The Boss ride off on her horse and EVA do the "handgesture".After being tortured, hold R1 as Ocelot leaves the room. The Boss does the "handgesture".After defeating the Shagohod, hold R1 and when EVA goes to hug Snake you can see The Sorrow behind her.After defeating The Boss, when her horse walks up, hold R1. You can see the ghosts of The Boss and The Sorrow.When the President goes to shake Snake's hand, hold R1 and look to the left. Ocelot is outside the window.When Snake is at the graveyard, hold R1. His eye tears up and you can't see much.


    Extra scene in Quick Draw
    At the end, when you do the quick draw with Ocelot. Pick the gun on the left, when you can shoot do not shoot at all. A hidden cutscene will happen with Ocelot talking about why you didn't shoot the gun.


    See naked Raiden again
    When obtaining the uniform from Raikov, the guy who looks and attacks like Raiden, shoot him in the crotch to kill him. During your battle with The Sorrow, a naked raiden will walf down the river hiding his privates, complete with bluring.


    Listening to Granin
    After your meeting with Granin, his door will become locked to you but you can still listen to him inside his office. After a few minutes he will start mumbling some curious things while half asleep.


    See an MGS2 Poster
    During the cut-scene when Snake stuffs Major Raikov into the locker, on the door of the locker, there is a poster with a picture of Raiden and the text 'Metal Gear Solid 2' on it


    Another Metal Gear Acid Password
    In the Snake Eater Mission, go to compound area where the Hind sits. You'll know it's the right area because you'll see the Hind (Helicopter) grounded with noone piloting it. Interrogate the guard closest to the front door entrance of the largest building two or three times and he'll give you a password for Metal Gear Acid: V I P E R (Viper).


    Eva's Dream of Snake
    When you are in the woods with Eva, shoot her with the tranquilizer gun. Walk right up to her while she is asleep (you may have to crouch). She will begin saying interesting things in her sleep.


    Motion Capture Actors
    During a cut scene, if you see the name of the character, the name in the parentheses is the voice actor. If you hit O, the name will change to the name of the character's motion capture actor.


    Modern Day Gaming Mags in 1964
    If you look around in the military bases throughout the game (Groznyj Grad, Graniny Gorki, etc.) you can find several modern day gaming magazines on tables, including EGM, GMR, and a few others. Shoot these magazines with a weapon and they will open to a page about Snake Eater. Shoot them again and they will flip to the back cover.


    An Old Favorite
    While traveling with EVA, grab her, and interrogate her. She'll tell you a code that involves directions but then she'll say that she doesn't remember the rest of it. The code EVA was talking about was the famous 30 lives cheat code from Contra on the NES.


    Johnny Sasaki deja vu
    After being captured and waking up in the cell, throw back the food 3 times to see the scene where the soldier tells you his and his sons name (Johnny). Now wait a few minutes, Johnny will bend over, hold his stomach and will then run to the toilet. As a bonus, he will say some hilarious sentences like "Wow, that's a record!" or "Will that even flush?"

    Metal Gear Solid 3 Glitches

    No Damage Through Torture
    Hold L2 during the entire torture sequence to not recieve any damage when Volgin punches you. It must remain held down until cutscene where he leaves otherwise any damage that would have been done is still dealt.


    Tight Space GLITCH.
    First equip the binoculars, then quick unequip.Enter a tight space, like a vent, and as SOON as the camera begins to move into 'Intrusion Mode' aka First Person immediatly equip the binoculars. You will continue to move forward WITH the binoculars equiped, but you will not be able to control Snake at all, except to unequip the binoculars, which will then return everything to normal.


    Body full of crossbow bolts
    When fighting The Fear, before you beat him, let him hit you a few times with his crossbow. The bolts will stay in your body, and you are supposed to remove them through the Cure menu. If you beat him, you will automatically be healed fully, but the bolts will still be stuck in you for the rest of the game. If you go to your Cure menu, you will see them sticking out of you, but you can't remove them. They are visible with any camo you wear, but not visible during cutscenes.

    Metal Gear Solid 3 Secrets

    Skip The End boss battle.
    After caves and after the river with the guards on the hovercrafts, enter the next area and a cutscene will begin. As soon as the cutscene ends pull out your SVD sniper rifle and aim it at The End in his wheelchair. Before he gets taken away, shoot the guard in the head, then shoot The End in the head a few times. If done corectly The End will say something and explode. Later in the game when you get to the jungle where the fight was supposed to be, you wont have to fight him and the jungle will be filled with guards from the Ocelot unit.


    Extra Cut Scenes
    When Snake is captured in the prison cell, do not eat the food the guard throws you. Instead, throw the food back out of the cell to the card. Continue to do this 2 more times for a total of 3 times and this will trigger a hidden cut scene.


    Extra Waterfall Scene with Eva
    After you escape from the cell, don't use Cure to take out the transmitter in your back. If the transmitter is in you when you meet up with Eva behind the waterfall, there will be an extra very funny scene where she takes it out of you.


    Eat The End's parrot
    In the cutscene that begins the battle against The End, his parrot flies away. Search the area using the Thermal Goggles and you will eventualy find a bird sitting in a tree or on a stump behind you. This is also a sign that The End is nearby. You can either kill the bird, which will trigger The End cursing your name and swearing revenge, or capture it. Either way the parrot still appears in the cutscene where The End dies. If you captured the bird, contact Para-Medic to have a conversation about the bird. It offers very little stamina but tastes good. If you killed or captured the bird, it also appears as a ghost during the battle against The Sorrow.


    The 3 Sons Snakes
    During the final battle with The Boss, equip the Thermal Goggles and search for 3 snakes in the field. These snakes are Snake Liquid, Snake Solid, and Snake Solidus. Anyone who has played 'Sons of Liberty' will notice that they are the names of the three 'Sons of Big Boss'. Each snake has a great taste and recovers a great amount of stamina.


    Taming The Bees
    After getting the hornet stripe camo (defeating The Pain via stamina kill) you have the ability to "tame" bees while wearing the hornet stripe uniform. Heres how you do it (while wearing hornet stripe camo): Shoot down a beehive while underneath it (or close enough to it so the bees fall NEAR you). The bees will then be swarming around you! Now go attack some enemys (or go near them) so they can feel the pain.


    Call off alert
    When you are in alert mode, grab a guard and interrogate him. He might give a radio frequency you can call to call off the alert. After the alert is over, the frequency changes.


    Zooming/Camera-panning During Cinemas
    At any time during a cut scene you can zoom in on the action by pressing the Triangle button. The harder you push it, the closer it zooms in. Also, while zoomed in you can pan the camera around using the left analog stick.


    Extra information in Codec screen
    After so many calls, more "slideshow" images will open up for each person you talk to in your Codec. Each person has (at least) two additional personal information pages, usually accompanied by an interesting picture. To get this, call each person multiple times, after so many times, the images will open one at a time.


    Revolver Ricochet
    As demonstrated by Major Ocelot early in the game, the bullets on the Colt Single Action Army revolver are capable of ricocheting. Simply equip the SAA and fire at a non-volatile structure such as a rock formation, metal crate or wall and watch the bullet deflect off the surface. If mastered properly, this can be used to shoot enemies hiding behind structures or even around corners!


    Quick Draw Revolver Duel
    During the battle with Major Ocelot, if you unequip your current weapon and stand out in the open for a few seconds, there were be a secret cutscene where Ocelot accepts Snake's challenge for a quick-draw duel. Ocelot will then stand and face off against Snake and the game will automatically switch to First Person View. Quickly equip your weapon again and when you're ready, aim your weapon and fire! (The object of a quick draw duel is to draw your weapon first and fire but not cheat by drawing too early.)


    Revolver Freestyle Twirling Duel
    Similar to the Quick Draw duel. When you meet Major Ocelot at Bolshaya Past Crevice, simply equip the Single Action Army revolver but instead of firing, use the R3 button (Right Analog Stick) to twirl your revolver repeatedly. In a secret scene, Ocelot will then confront you and also twirl his revolver to show off his freestyle twirling tricks. Depending on how you twirl your revolver, he will compliment or criticize you accordingly.


    Bats in Cave
    In the cave, bats attack you if you run. But if you use the active sonar and send out a 'ping', the bats will stop coming after you. That is because bats use sonar to see, they attack the strange noises snake is making and using the sonar tricks them into thinking you are just another bat.


    Starving and poorly equipped enemies
    Throughout the game, you will find several storehouses of food (Where you\'ll find items like Instant Noodles and Calorie Mates) and ammunition (Often where you find new weapons). If you have some TNT in your inventory, plant a piece inside a storehouse, stand back, and detonate it. You\'ll know the trick worked if the room becomes charred and black. If you do this to a food storehouse, enemies in the nearby screens will complain about their hunger, helping you detect them easily. If you destroy an ammo warehouse, guards will have only one clip of AK ammo, then they will switch to a pistol, and eventually they will have to use a knife.


    Poisoning Enemies
    Destroy a food storehouse and wait for the guards to start complaining about their hunger. Kill a poison animal (Such as a Poison Dart Frog) and equip it as a weapon. Throw it near a guard and he will eat it. In a few seconds he will collapse from the poison and die.


    The End's Mercy
    While fighting The End, climb a tree onto a ledge that is easily accessible to the old man. Lay down and take out your sniper rifle, go into first person, and search the trees, not necessarily looking for The End. You will eventually hear his footsteps behind you, but do not turn around. You will get a short cut scene where The End finds you and shoots you one with his rifle. Instead of killing you he says that you don't deserve to die that easily. He then proceeds to pick Snake up and carry him to the nearby jail where he will eventually awaken.


    The End starts the battle with less Health/Stamina
    If you shoot The End with the SVD (sniper rifle) at the Ponizovje Docks, but DO NOT kill him (he'll wheel himself through the red door), he will start with less Health/Stamina when you fight him later in the game.


    Volgin's lightning
    When fighting Col. Volgin throw a Russian glow cap and it will absorb his lightning attacks for a little bit.


    Snake’s dream
    When Snake gets puts in the jail cell. Save the game and turn the system off. Turn it back on and go to your saved game file. Load it and you will see a mini-game were you are this Zombie hunter guy and you can go around and kill zombies.


    Parrot to your advantage
    During your battle with The End, if you capture his parrot (use a tranquilizer pistol) and then set it free, the parrot will squawk and circle over The End’s head; revealing his sniper position and allowing you to shoot him. After you shoot him, The End will then relocate and you can recapture the parrot and repeat this method until The End is defeated. If you find it difficult to recapture the parrot, move to another Sokrovenno area and then return and the parrot should be perched at one of its usual spots. If you find it difficult to spot the parrot circling over The End, use your directional microphone and listen for The End scolding his [loud mouth] parrot.


    Defeat The End easily
    When you enter the fighting area for the first time, save your game and quit. Go into the clock settings of your PS2 hardware and set the clock forward a couple of years. Load up the game and you will find that The End has died from old age!!


    Fun with guards
    When dressing up as Major Raikov, you can get away with hitting enemies etc and they won't touch you. PLUS, you can also trigger the alert alarm by pressing triangle near one of the red alarm stations, this will send two or more guards to your area, where you can beat them unconscious and take any items they may be holding.


    Hint : Anger Volgin
    When fighting Volgin the first time you can wear the Ivan’s(Raiden's) mask and he will think you are the major and hesitate from attacking you. You will have a chance to shoot him a few times without him attacking. He will realize who you are after a while and become angry and attack more frequently.


    Easily deplete The Fear's stamina
    While fighting The Fear, his main tactic is to jump from tree to tree in order to get the best shot possible on you. However, this depletes his stamina rather quickly, and like Snake, he needs to eat in order to keep himself going strong. As The Fear's stamina gauge decreases, he'll stop trying to attack you and begin using his crossbow to hunt for food instead. If he manages to catch enough of the local food sources, he will regenerate his stamina gauge; if you're a fan of scoring stamina kills on the bosses in order to get the secret uniforms in the game, The Fear's eating habits make it very difficult to deplete his stamina gauge in an honorable manner.Thankfully, there is a cheap way to bypass the entire process. As soon as the battle starts, take poisoned pieces of food you have on stock and throw it into the middle of the area, then proceed to go on with the battle as you would normally. When The Fear's stamina gets low, he will cease to hunt for food and will instead go right for the food you threw out for him! Not only does this prevent The Fear's stamina from increasing, but it will actually decrease his stamina as well. Even better is that he'll stand there puking his guts up, which gives you all sorts of time to blast him with shots from your tranquilizer gun.It should be noted that the best place to harvest poisoned food is in the very area in which you fight The Fear himself; you have to go through it en route to the science lab before fighting The Fear on the way back. The area is full of poison frogs and poison mushrooms, so make sure to stock up in advance. The more poisoned food you throw out at the beginning of the fight, the easier a time you'll have.


    Make yourself fall asleep.
    You can make yourself fall asleep by equiping the hankerchief, and wiping it in the air about 3 times. After the 3rd time "Z's" will appear above your head and you will collaspe!


    Distract Voligin
    Before you fight Volgin be sure to capture a living tree frog. When you are fighting him equip the tree frog as a weapon and throw it somewhere where volgin will see it. After he sees it he should say something then jump back he will then be vulnerable for a few seconds(until he kills the frog) allowing you time to get a few cheap shots in.


    The Sorrow's Jailbreak.
    Towards the end of the tourture scene if you press R1 and look over the Boss\'s shoulder you\'ll see the Sorrow holding a blackboard with a radio number to call. If you call it, the door to your cell will open.


    Raikov's Bowel Troubles
    After destroying the food storehouse for Groznyj Grad, go to the bathroom stall that Raikov retreats to and drop some rotten food. Wait for Raikov to enter the stall and he will eat the food. The door will lock and Raikov will begin to experience some extreme bowel troubles! Knock on the door for some humorous dialogue.





    Hilarious Radio Chats


    Note: You may have to call a few times to get the desired conversation.To hear these conversations you must complete the following requirements:
    "Granin" Conversation Call Sigint after speakng to Granin
    "Patriot" Conversation Call Sigint with the Patriot equiped
    "Box" Conversation Equip a Box and call Sigint. (Very Funny)
    "Tsuchinoko" Conversation Catch a Tsuchinoko and Call Para-Medic
    "Chocolate Chip" Conversation Wear "Choco Chip" Camo and call Sigint
    "Glowcap" Conversation Eat a Glowcap and Call Para-Medic
    Raiden conversation Call Major Zero after obtaining the Officer camo, with the mask and Officer camo equipped
    Sigint's nightmare conversation Call Sigint after waking up from nightmare (the nightmare appears when you load a save file while in the prison cell)
    "Pretty" Convo Call Para-Medic after catching a Green Tree Python
    Funny Conversation Wear "Naked" Camo and call Sigint